Страница 1 от 1
"24 часа на Льо Ман" 2010
Публикувано: 13 юни 2010 01:27
от ehh
В момента се провежда 78-мото издание на легендарното състезание. Състезанието навлезе в 10-тия си час (151 навъртяни обиколки от водача) и се предава на живо комбинирано по Евроспорт и Евроспорт 2. Който има сили да издържи през нощта, му препоръчвам да наблюдава именно тези часове, понеже те не рядко са се оказвали решаващи за крайния изход.
Най-интересното до момента е отпадането на заелите пол позишън Пежо Спорт Тотал #3. Неприятни проблеми имаше за Тийм Пежо Тотал #1, които се смъкнаха до 6-то място и изостават от временните водачи Тийм Пежо Тотал #2 на 3 обиколки и 46сек. Състезанието в най-престижния клас (от който печелят генералното класиране) е доста оспорвано, като втори във временното класиране се движи частния отбор на Тийм Орека Матмут (отново с прототип на Пежо), трети, четвърти и пети са тимовете на Ауди, които изостават с от една обиколка и минута и 54 секунди до 3 обиколки. За да ви стане по-ясна интригата тук, борбата между Пежо и Ауди е като при МакЛарън и Ферари във Формула 1. Миналата година Пежо най-накрая разруши хегемонията на Ауди и техния пилот-легенда Том Кристенсен.
Във втория по сила клас (ЛМП2) водач е Страка Рейсинг #42 с прототип ПХД АРЕКС, в третия по сила клас (ГТ1) - Матех Компетишън #60 с автомобил Форд ГТ, а в четвъртия по сила клас (ГТ2) - Корвет Рейсинг #64 с автомобил Корвет Ц6. Тези отбори изостават в генералното класиране с от 11 до 22 обиколки.
Re: "24 часа на Льо Ман" 2010
Публикувано: 13 юни 2010 02:46
от ehh
Към края сме на 11-тия час от състезанието и 172-рата обиколка. Отборът на Тийм Пежо Тотал #2 продължава да е лидер с 1.21 минути пред Тийм Орека Матмут #4. За #2 в момента на смяна е опитният Стефан Саразин.
В другите класове размествания има само в клас ГТ1, като водач вече е Ларбре Компетишън #53 с атомобил Салеен С7Р. Водачът Матех Компетишън #60 с автомобил Форд ГТ получи някаква повреда и все още е в бокса. Спокойно може да се каже, че ако се завърне на пистата, целта му ще бъде само да завърши.
Re: "24 часа на Льо Ман" 2010
Публикувано: 13 юни 2010 04:14
от ehh
Половината състезание вече мина.
Проблемите за Пежо продължават, като частниците от Тийм Орека Матмут #4 влязоха в бокса по неясни причини и престояха там доста време. Това им костваше временното второ място в генералното класиране и сега отборът се свлече на 7-мо място, изоставайки на 4 обиколки. От тези неприятности за Орека се възползва Астън Мартин Рейсинг #007 с автомобил Лола Астън Мартин, който вече се движи шести.
В останалите класове няма драми и размествания по върховете.
Стефан Саразен продължава да води уверено своето Пежо 908 ХДИ начело на колоната, като всички надежди на Пежо за победа са насочени към Тийм Пежо Тотал #2.
Re: "24 часа на Льо Ман" 2010
Публикувано: 13 юни 2010 09:34
от rugby_man
Re: "24 часа на Льо Ман" 2010
Публикувано: 13 юни 2010 10:02
от Бижутера
ти ше каеш.
вчера гледах малко, ама от това световно човек не може да си пусне нищо друго

Re: "24 часа на Льо Ман" 2010
Публикувано: 13 юни 2010 11:21
от ehh
@rugby_man
Ами състезанието е едно от най-престижните в атомобилния свят, па си викам, чакай да пусна темичка и за него, пък който иска да пише.

Та, така. За тези 5 часа, през които съм спал, се е случило и може би решаващото за крайния изход. Крайно несигурните Пежа (за които и съм) през тази година, дадоха и последната си жертва, останала да се бори за победата. Малко след 8 часа сутринта, водещото с цели 2 обиколки Тийм Пежо Тотал #2, получи повреда в двигателя си, предаде първите две позиции на хитрите лисици от Ауди и в момента се влачи на 19-та позиция на цели 50 обиколки от първото място Ауди Спорт Норт Америка #9 с автомобил Ауди Р15 ТДИ.
Голям провал наистина за заводските машини на Пежо, понеже през последните дни те са много по-бързи от Ауди.
В класовете ЛМП2 и ГТ1 нямаме промени в класирането, но в ГТ2 водач вече е Тийм Фалбермайр Протон #77 с автомобил Порше 997 ГТ3 РСР, който е минал пред ферарито на Ханкоок Тийм #89. Разочарованието за Ферари е пълно в момента, след като борещият се за подиум АФ Корс СРЛ # 95 с Ферари Ф430 ГТ излетя в чакъла и се заби в предпазните стени. Точно по това време пилотът на смяна беше Джанкарло Физикела. Интересното е, че за този отбор кара и Жан Алези.
В момента сме на 317-тата обиколка или навлезли в 20-тия час на състезанието.
Re: "24 часа на Льо Ман" 2010
Публикувано: 13 юни 2010 12:37
от ehh
Ауди Спорт Тийм Жост #8, движещ се на второ място изпусна завой и се удари в предпазните стени!
Това отваря второто място за Тийм Пежо Тотал #1 и поставя под сериозен натиск, движещите се без проблеми до момента прототипи на Ауди. Всичко е в ръцете на Александър Вурц.
Re: "24 часа на Льо Ман" 2010
Публикувано: 13 юни 2010 12:43
от ehh
В невероятна битка прототип до прототип, Вурц изпревари току-що Ауди Спорт Тийм Жост #8 и вече се движи втори със своето Тийм Пежо Тотал #1!
Остават малко повече от 3 часа до финала и битката за първото място ще е страхотна.
Re: "24 часа на Льо Ман" 2010
Публикувано: 13 юни 2010 14:35
от rugby_man
не споря с теб ,знам историята на състезанието и е за уважение това дето правят тимовете и екипите в него . Аз харесвам автомобилни състезания с нетърпение чакам довечера Формула 1 от Канада , но това не мога да го следя загледах го нощес но някак си не ме грабва
Re: "24 часа на Льо Ман" 2010
Публикувано: 13 юни 2010 19:13
от ehh
Разбираемо е. Все пак битката е 24 часа и се иска търпение да видиш крайния победител.
Иначе това издание завърши с тотална излагация на Пежо. Всичките им прототипи в крайна сметка отпаднаха по една или друга причина и предадоха победата на по-бавните, но пък сигурни прототипи на Ауди.
Последната надежда за нещо повече си замина с отпадането на Тийм Пежо Тотал #1. Два часа преди финала започна да изтича масло и прототипът трябваше да се прибере в бокса. Мисля си, че в следващите дни в Пежо ще падне сериозно разследване за този грандиозен провал. И може би за следващата година ще изберат по-малката скорост, за сметка на издръжливостта. Това, на което заложиха от Ауди за това издание на "24 часа на Льо Ман".
Ето и победителите по класове:
ЛМП1 и победител в генералното класиране: Ауди Спорт Норт Америка #9
ЛМП2: Страка Рейсинг #42 с прототип ХПД АРЕКС
ГТ1: Ларбре Компетишън #50 с прототип Салеен С7Р
ГТ2: Тийм Фелбермайр Протон #77 с автомобил Порше 997 ГТ3