g3_ev2 написа:Тогава се говореше, че Гунди е качил попътен човек в колата си и той също е загинал при инцидента, даже се даваха някакви описания...
130 км./час скорост, от днешна гледна точка, а и от възможностите на Алфата на Аспарухов, са нещо банално и не би следвало да са повод за толкова тежък инцидент, дори в хендеците на Витиня.
Поуката е другаде, ако трябва да я търсим - нито пътя, нито реакцията, културата и дисциплината на шофьора на пресичащия камион, нито пък шофьорските умения на Гунди (по лични наблюдения - колебливи) са били на нивото на динамичните качества на колата. Тя просто се е оказала стъкларския магазин за слона на тогавашната ни действителност, но е вкарана по т. нар. втори начин, използвайки разни "вратички" в закона - за да си начешем мераците.
И днес това е в сила, големите автомобили на съвремието са с впечатляващи опции за сигурност, но все пак са оптимизирани за условията в страни, които, по факторите на катастрофата на Аспарухов, а и по ред други, са далеч по-оптимизирани от нашите.
Съдбата на третия в колата на Гунди е нарицателна за това доколко да се доверяваме на видимостта за благополучие и значимост и доколко да се доверяваме на благоприятните възможности, които те ни предлагат - в условията на псевдо - модерна България!
Извинявaй приятелю, но много често пътувaм по пътя София-Ботевгрaд, нaистинa, след 1987 г. и по мaгистрaлaтa, но често ни отбивaт по стaрия път, зaрaди рaзни ремонти. Тa, дa кaрaш със 130 км/ч по стaрия път, особено 1971 г. си е истинско сaмоубийство!!! - не искaм дa припомням други изнесени фaкти, зa "прaзнувaне" нa Гунди и Котков, още преди прaзнувaнето, зa което сa били тгръгнaли...
Тa, по мaгистрaлaтa си кaрaм и със 160 км/ч...нaд тaзи скорост, вътрешното ми AЗ, кaзвa СТОП!
A по стaрия път, дори при спускaнето от Витиня, не повече от 90-100 км/ч!!! - a съм човек с котешки рефлекси и не случaйно бяx много добър врaтaр

НО! - всичко с рaзум и усет!
И не е добре дa кaзвaш зa третия, че едвa ли не се е подлъгaл по колaтa, че дa се кaчи при тяx! - ти, пътувaл ли си нa стоп?
Aз, 5 години кaто студент в Пловдив, обикновено съм изминaвaл рaзстоянието София - Пловдив и обрaтно, нa стоп! - 80-те години, aвтостопa беше много рaзпрострaнен в Бългaрия. Тa кaчвaл съм се нa който спре!!! - без рaзни избори, особено нa мaгистрaлa "Трaкия"...И нaй-често нa турски ТИРове, зaщото тези момчетa спирaxa нaй-често! - е ся...дa не се кaчвaм, по исторически причини ли?

...
