urkoto написа:Съмнителна работа. Истината е, че има едни оптимуми, според които горе-долу се определя икономическата посока, в която поема дадена нация. Затова например не произвеждаме и едва ли някога ще произвеждаме електроника - щото сме малко народ. В тоя ред на мисли, с колите нещата стоят по същия начин. Гришата въпреки това ще почне да вади, (явно неговата идея е за ЕС, тъй като в бг е ясно, че възвръщаемост не може да види) за тимаджиите ме съмнява обаче. Два завода за коли в 7-милионна нация - малко филм ми се види. Явно пак ще е за ЕС производството, но както казах - съмнява ме да се стигне дотам
България произвеждаше, произвежда и ще произвежда електроника. Порови малко в чичко Гугъл, за да се информираш, аз нямам време пък и желание за това.
Точно обратното стои въпросът с леките автомобили - всички опити да се развие такова производство у нас от 60-те години на миналия век досега напомнят на опитите да се забремени мъж в Турция.
Защо е така? Електрониката включва и най-дребни компоненти, които могат да се правят за някой голям производител и да се изнасят.
С леките коли, които са комплектни изделия, нещата са далеч по-сложни и опират до пазар. Честно казано не се сещам за европейска страна, която ще започне да купува китайски коли, произведени в България. Това важи и за нашите комшии, които не са страни-членки на ЕС, и за други. Виж, с частите за леки автомобили нещата са много по-лесни, но това е друга тема.
