megan fox написа:Ако един такъв проект нямаше възвръщаемост щеше ли куцо и сакато да прави писти и да се натиска да влиза в календара на Формулата?! - отговори си на този въпрос...
Според теб защо Москва, Бахрейн, Абу Даби, Корея, Сингапур и тн да не ги изреждам всичките се натискат или се натискаха да влязат в календара?! Да не би да са по-балами от нас, че да искат да хвърлят някакви луди милиона на вятъра без да може да се спечели от това?! Една година нямаше Гран При на Белгия на пистата Спа и белгийците газ пикаеха какви загуби били за тях и направиха всичко възможно, за да се върнат в календара и успяха...
Та едва ли точно ние сме най-умните, че да твърдим, че ще сме на загуба! Следя формулата редовно от 1994-а, иначе почнах да я гледам 1992-а по сателита. Затова време видях как в календара се появяват нови писти, връщат се стари, трети се махат и тн. И понеже винаги съм се чудел защо в България си нямаме писта следях информациите по въпроса (с масовото навлизане на интернет дори стана още по-лесно) и затова мога спокойно да ти кажа, че в целият свят има само едни идиоти, които се издъниха и това са турците! Само те не успяха да извлекат икономическа полза от пистата си и само те доброволно се отказаха от участие! Лично според мен това не говори добре за тях, но това е друг въпрос.
Ще ти дам пример с Австралия. Те си имаха писта, която неизменно бе част от календара - Аделаида, но въпреки това решиха да си построят чисто нова писта - Албърт Парк в Мелбърн! Общо всичко им излезе 320 милиона долара, австралийците си ги избиха за... 4 години! На четвъртата година реализираха първата си чиста печалба, тя беше 20 милиона долара! Т.е. за 4 години австралийците бяха реализирали ПРИХОДИ от 340 милиона долара!!! Според теб, ако нямаше печалби в това... дали австралийците щяха да изкарат 320 милиона долара, за да си построят НОВА, ВТОРА писта?! Друг е въпроса, че заради второто трасе останаха без стартове на Аделаида, защото Бърни Екълстоун не се нави да им даде 2 старта в един сезон! (Япония също има 2 писти и се редуват: Една година карат на Сузука, една година карат на Фиджи. В Германия е същото, редуват се Хокенхайм и Нюрбургринг!
Само в Австралия не ми е ясно защо не ги редуват, а хем доколкото знам австралийците продължават да поддържат Аделаида...)
Нали разбираш, че с оглед на всичко това просто няма как да ме убедиш, че един такъв проект ще бъде на загуба! Казах ти... единствените, които не успяха да реализират икономическа печалба са турците, всички други са на печалби и затова се борят със зъби и нокти да не изпуснат кокъла и да не изхвърчат от календара, а в същото време навсякъде по света се строят нови и нови писти! Казваш, че гледаш формулата от 2003-а година! Е спомни си тогава как тогава пистите в календара бяха 12, после станаха 14 и виж как сега са 19 и следващият сезон най-вероятно ще бъдат 21 кръга!!! Брех да им се чуди човек на всичките тези наивници защо се набутват със стотици милиони долари/евра, за да ни правят кефа на нас феновете на този спорт...
Кой би спонсорирал такъв проект? Най-малкото Международната Банка би отпуснала заем! Отделно, че българската държава също не би трябвало да се дърпа да финансира един такъв проект, съответно после да бъде собственик на пистата и да прибира всичките печалби в хазната! Ето примерно пистата в Москва се финансира изцяло от Русия!