Код: Избери всички
www.fiaformulae.com
[center][/center]
[center]
[/center]
[center][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dqIsFbdLJ7k[/youtube][/center]
[center]На 13 септември автомобилният спорт ще навлезе в нова ера от своето развитие с първото в света състезание на FIA Formula-Е, което ще се проведе в Китай по улиците на Пекин. Този шампионат, в който си съперничат едноместни електрически автомобили с мощност 200 kW (270 к.с.), вече утвърждава своя принос за новите разработки и цялостното развитие на автомобилите с нулеви вредни емисии "zéro émission". Имайки сериозен напредък в развитието на електрическия автомобил и разполагайки с гама от автомобили Z.E., Renault вложи своите експертни познания в създаването на Spark-Renault SRT_01E, автомобилът използван от десетте отбора участващи в състезанието. Освен това Renault е основен партньор на отбора e.dams, създаден от Ален Прост и Жан-Пол Дрио. Негови пилоти през 10-те етапа от първия сезон на шампионата на FIA Formula-Е ще са Себастиан Буеми и Никола Прост . През 2011 година Международната Автомобилна Федерация заявява своето желание да създаде 100% електрическо състезание. В унисон с предизвикателствата пред автомобилната индустрия този шампионат трябва да допринесе за новите разработки, като същевременно привлече вниманието на публиката към една мобилност, загрижена за устойчивото развитие. Обединяващ енергия, технология, спорт и наука, проектът на Алехандро Агаг - испански бизнесмен, ангажиран с автомобилния спорт - получава зелена светлина от FIA на 27 август 2012. Впоследствие продуцентът на шампионата поверява на Spark Racing Technology задачата да създаде и изработи първите 40 болида на Formula-Е. Сред техническите партньори, въвлечени в тази авантюра, Renault играе централна роля, конструирайки електрическото задвижване.
Шампионатът на FIA Formula-Е започва с десет отбора с по два автомобила. Стартовата решетка още през първия сезон се оказва доста сериозна, тъй като 10 от пилотите, вече обявени за титуляри, са карали във Formula 1 през кариерата си. По време на един манш всеки конкурент ще разполага с два автомобила, които може да използва според нуждата. Тоест, обиколката съдържа една задължителна смяна. Състезанията ще се провеждат по идентична схема. Концентрацията в един единствен ден ще позволи да се ограничат вредите за града и околностите, както и експлоатационните разходи на отборите. А най-хубавата част се състои в анимацията на събитието. Слабият звук от автомобилите ще бъде съвместим дори с организирането на концерти по време на състезанието. В сутрешните часове два свободни тестови сеанса ще дадат възможност на конкурентите да опознаят трасето и да оптимизират настройките. В ранния следобед квалификациите ще се проведат в четири серии по десет минути с по пет претендента на пол-позиция при всяка серия. Самата надпревара - или Е-Prix - ще се случи в рамките на около един час, с по една задължителна смяна на автомобила за всеки пилот. За разлика от свободните тестове и квалификациите, които ще се проведат с пълната мощност (200 kW - 270 к.с.), при гонката мощността ще бъде ограничена до 150 kW (202 к.с.). Тримата пилоти, най-популярни сред любителите на автомобилния спорт, ще могат да ползват бонус от феновете, така наречения FanBoost (180 kW за 5 секунди). Точките ще бъдат разпределени според обичайната схема на FIA (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 и 1 точки). Пилотът на полпозишън ще получи три допълнителни точки, а този с най-добрата обиколка ще получи две точки. В края на сезона титлата Световен шампион сред пилотите ще бъде изчислена като не се взима предвид най-лошото класиране на всеки. Световният шампионат за конструктори на автомобили ще вземе предвид резултатите и на двата автомобила на всеки отбор.[/center]
Цялата статия тук:
[offtopic]http://www.sportal.bg/news.php?news=508070[/offtopic]
Записи от състезанията:
Първи кръг-Китай- http://thepiratebay.se/torrent/11023702 ... 720p_H.264