Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Модератори: MuFc1878, paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

Потребителски аватар
Alonso_Massa
Мнения: 9519
Регистриран на: 02 авг 2011 20:51
Контакти:

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Мнениеот Alonso_Massa » 22 фев 2014 18:20

1. Нико Розберг, Мерцедес 1:33.283 мин. 89 обиколки

2. Дженсън Бътън, Макларън 1:34.957 мин. 66 обиколки

3. Кими Райконен, Ферари 1:36.718 мин. 82 обиколки

4. Фелипе Наср, Уилямс 1:37.569 мин. 87 обиколки

5. Пастор Малдонадо, Лотус 1:38.707 мин. 59 обиколки

6. Серхио Перес, Форс Индия 1:39.258 мин. 19 обиколки

7. Даниел Рикиардо, Ред Бул 1:39.837 мин. 15 обиколки

8. Жан-Ерик Верн, Торо Росо 1:40.472 мин. 19 обиколки

9. Камуи Кобаяши, Катерам 1:43.027 мин. 17 обиколки

10.Маркус Ериксон, Катерам 1:45.094 мин. 4 обиколки

11.Жул Бинаки, Маруся без време 5 обиколки

12.Адриан Сутил, Заубер без време 5 обиколки
[wrapimg=]http://1.bp.blogspot.com/-32O3MZ4OU1Q/TrdGFtNTuXI/AAAAAAAAB2w/5WmX_zMJ1t8/s400/Steven++Gerrard+-+Top+Football+Player+soccer.jpg[/wrapimg]

[offtopic][wrapimg=]http://nesncom.files.wordpress.com/2014/01/daniel-sturridge-chip-vs-everton-in-merseyside-derby.gif?w=500&h=280[/wrapimg][/offtopic]
[offtopic][wrapimg=]http://www.finishersforum.com/wp-content/uploads/2013/02/gerrardgoal.gif[/wrapimg][/offtopic]

Потребителски аватар
MuFc1878
Мнения: 34752
Регистриран на: 06 фев 2009 11:30
Контакти:

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Мнениеот MuFc1878 » 23 фев 2014 11:29

Защо не се слеят двете теми :?
[center][wrapimg=]http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs-2021/klz1645857647g.jpg[/wrapimg][/center]

Потребителски аватар
Себастиан Фетел
Мнения: 2084
Регистриран на: 11 юни 2012 19:31
Skype: Байерн Мюнхен
Местоположение: Алианц Арена
Контакти:

Новите гуми на Пирели са по-издръжливи

Мнениеот Себастиан Фетел » 24 фев 2014 13:33

Новите гуми на Пирели са по-издръжливи и с по-постоянно поведение според наблюденията на доставчика за Формула 1 и събраните данни от тренировъчната сесия на пистата Сахир.

В Бахрейн отборите имаха възможност да работят повече върху новите спецификации в значително по-добри условия в сравнение с първите изпитания. Времето остана слънчево и сухо през четирите дни на теста, с над 20 градуса средна температура на въздуха (най-високата температура достигна 27 градуса, най-ниската бе 17; максималната стойност за настилката на пистата бе 37 градуса, а най-ниската – 18). От Пирели отбелязаха, че доста екипи успяха да направят симулации на състезание, тренираха и спирания в бокса, преценявайки поведението на продуктите на италианската компания с новите коли.

- Отборите научиха повече за гумите в Бахрейн за четири дни, отколкото на Херес, благодарение на оптималните метеорологични условия. Те все още са на сравнително ранен етап от развитието на новите си коли, но данните до момента сочат, че спецификациите за 2014 г. са по-издръжливи и с по-постоянно поведение от предшестващите ги варианти. В резултат на това има по-малко топчета и парчета гума на пистата, а това бе една от целите ни за началото на сезона – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри.

Той допълни, че с напредване разбирането на болидите си, отборите ще разбират по-добре и поведението на гумите. Това означава падане на разликата между различните смеси.

- Събрахме много полезна информация, но сме готови и сме в състояние да променим спецификациите в началото на сезона, ако това се окаже необходимо – каза още Хембри.

Според данните на Пирели суперсофт са с около 0,7 сек по-бързи на обиколка от софт, софт – с 1,2 сек по-бързи от медиум, а медиум – с 1,3 сек спрямо хард. До началото на сезона обаче те вероятно ще се променят.

Използвани са 5 комплекта суперсофт, 37 – софт, 89 – медиум, 51 – хард. Най-дългите серии обиколки със съответните смеси са както следва:

- суперсофт – 16 обиколки

- софт – 16 обиколки

- медиум – 22 обиколки

- хард – 22 обиколки

Най-доброто време за сесията – 1:33.283 мин на Нико Розберг (Мерцедес) от последния ден – бе дадено с нов софт.
[wrapimg=center]https://c1.staticflickr.com/8/7511/16011066645_a2a38581e2_b.jpg[/wrapimg]

Потребителски аватар
Себастиан Фетел
Мнения: 2084
Регистриран на: 11 юни 2012 19:31
Skype: Байерн Мюнхен
Местоположение: Алианц Арена
Контакти:

Мерцедес с над 10 000 изминати километра в тестовете досега

Мнениеот Себастиан Фетел » 24 фев 2014 13:39

Екипите със задвижваща система Мерцедес – заводският тим на щутгартския концерн, Макларън, Уилямс и Форс Индия – изминаха над 10 000 километра в двата предсезонни теста досега. Това е над два пъти повече в сравнение с покритата от отборите с Ферари и Рено и дистанция (взети заедно).

В Бахрейн, където ще се проведат и последните изпитания преди Гран при на Австралия, най-много обиколки имат Уилямс – 323. След тях са Мерцедес с 315, Макларън – 296, Ферари – 287, Катерам – 253, Заубер – 240, Форс Индия – 213, Торо Росо – 134, Ред Бул – 116, Лотус – 111, Маруся – 29. Това бяха първите тренировки, на които присъстваха всички екипи, след като Лотус пропуснаха изпитанията на Херес в края на януари.

Най-доброто време за четирите дни проби на пистата Сахер бе на Нико Розберг (Мерцедес) – 1:33.283 мин. Немският пилот заяви, че то се дължи на обиколки с по-малко гориво и заяви отново, че е твърде рано да се правят каквито и да са прогнози. В комбинираните по сила времена от Бахрейн първите петима пилоти в класирането са с болиди със задвижваща система на Мерцедес.

Тимовете, работещи с Ферари, пък имат едва 556 обиколки на Сахир. Това обаче се дължи на факта, че само три отбора са със задвижваща система от Маранело (Ферари, Заубер и Маруся), като най-малкият екип имаше проблеми и направи едва 29 тура.

Задвижващи системи:

Изображение

Отбори:

Изображение

Комбинирани времена от Бахрейн:

(Гран при на Бахрейн 2013 г.: полпозишън - Нико Розберг - 1:32.330 мин (107% - 1:39.379); най-бърз тур в състезанието - Себастиан Фетел - 1:36.961)

Изображение
[wrapimg=center]https://c1.staticflickr.com/8/7511/16011066645_a2a38581e2_b.jpg[/wrapimg]

Потребителски аватар
MuFc1878
Мнения: 34752
Регистриран на: 06 фев 2009 11:30
Контакти:

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Мнениеот MuFc1878 » 24 фев 2014 13:40

Колега, добавяй нова информация в тази тема :arrow: viewtopic.php?f=56&t=173015&start=30
[center][wrapimg=]http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs-2021/klz1645857647g.jpg[/wrapimg][/center]

Потребителски аватар
Себастиан Фетел
Мнения: 2084
Регистриран на: 11 юни 2012 19:31
Skype: Байерн Мюнхен
Местоположение: Алианц Арена
Контакти:

Най-странната Формула 1

Мнениеот Себастиан Фетел » 14 мар 2014 16:01

Най-странната Формула 1 стартира тази в неделя в Мелбърн. Покрай поредната солидна порция от нови правила и технически промени, болидите заприличаха кой на прахосмукачка, кой на патешка човка или вилица. Формите на колите са може би най-причудливите в дългогодишната история на този спорт. Особено в областта на носовете, където виждаме потресаващи форми. В същото време нови енергоакумулиращи системи и завръщането на турбото гарантират по-голяма експлозивност и съответно - гарантирано зрелище по пистите. Дали обаче ограничението от 100 кг гориво за всяко състезание няма да се яви като спънка в тази посока - предстои да разберем.

В какво най-общо казано се състоят разликите и новите неща в кервана Формула 1 от тази година. Първо трябва да споменем, че целта на поредната доза драстични промени в техническите параметри е насочена към още по-голямо подобряване на сигурността на пилотите и на пестеливостта на болидите по отношение на горивото. Споменахме, че максималното допустимо количество на състезание е 100 кг., което прави с цели 30 процента по-малко от досегашния лимит. Това дава предимство на по-икономични мотори и пилоти с изчистен стил на каране, тъй като пестенето на гориво ще се превърне в ключов фактор за успеха.
Стремежът към понижен разход е подплатен от въвеждането на 8-степенна скоростна кутия, вместо досегашната 7-степенна. Най-революционната промяна е новият турбо шестцилиндров двигател с работен обем 1.6 литра. До момента цилиндрите бяха осем. Моторът е с по-голямо налягане, инжекцион за по-пълно и пестеливо изгаряне, а ограничението на оборотите му вече ще бъде 15 000 вместо 18 000.

Драстично е намалена бройката на двигателите, които могат да се използват в рамките на един сезон. Досега тя беше осем, вече е едва пет. Превишаване на лимита ще се наказва с последно място на стартовата решетка.

В употреба се въвеждат две нови хибридни системи за акумулиране и повторно използване на енергията. Най-просто казано първата се задвижва от изгорелите газове, а втората използва силата на спирачките на задните колела. По този начин изразходваната енергия се възстановява десетократно, което прави около 160 конски сили допълнително. Така сумарната мощност ще нарасне до около 830 коня - с близо 50 повече от миналогодишните резултати на атмосферните 2.4 литрови V8 двигатели.

Това гарантира повече и по-равностойни битки по пистите. Външността и аеродинамиката на болидите са променени до неузнаваемост, като целта е да се намали тяхното влияние върху скоростта. Мерките за безопасност наложиха носът да бъде свален максимално долу, заради което много от отборите намериха допълнителни приспособления и някои от носовете на колите заприличаха на предмети от домашния бит. Предното крило е с 15 см по-тясно, задното също е променено, като носещия му елемент вече е забранен. Притискащата сила на болидите като цяло ще бъде намалена с над 20 процента, ауспухът вече е само един. Запазва се системата “подвижно задно крило”, която помага на пилотите при изпреварванията, като отваря горния елемент на задния спойлер. Нещо повече - този елемент ще се отваря с 65 мм повече отпреди, което ще направи колите
по-динамични и агресивни при изпреварванията.

Гумите ще са с по-твърди смески и по-издръжливи, за да устоят на увеличените натоварвания, предизвикани от високия въртящ момент на турбодвигателите и по-тежките коли като цяло. Теглото на болидите заедно с пилота се увеличава от 642 на 690 кг, тъй като новите хибридни системи са по-обемни и по-тежки.

Промените са много на брой и драстични по рода си, предсезонните тестове по принцип са ограничени. Всичко това поражда повече въпросителни около отборите, отколкото до момента. В предишните сезони, макар и бледо се очертаваха някои фаворити още преди първия старт в Австралия, сега е много трудно да се каже дали ще има доминанти, тъй като на практика всички започват от нулата. На този фон сезонът дава заявка да бъде по-оспорван и по-интересен от последните, в които доминацията на Ред Бул и Себастиян Фетел бе убийствена, а интригата за титлата приключваше далеч преди последното състезание.
[wrapimg=center]https://c1.staticflickr.com/8/7511/16011066645_a2a38581e2_b.jpg[/wrapimg]

Потребителски аватар
Балкански Орел
Мнения: 5382
Регистриран на: 21 юли 2013 15:18
Контакти:

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Мнениеот Балкански Орел » 22 мар 2014 19:47

Пичове незнам, ама мен Уилямс ме разбиха с това Мартини ! Уникална кола.


Върни се в “Формула 1”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта