Нелсън Пикет - в сянката на Сена

Модератори: MuFc1878, paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist

Потребителски аватар
Siegfried
Мнения: 7151
Регистриран на: 01 окт 2009 18:56
Местоположение: Челсиландия
Контакти:

Нелсън Пикет - в сянката на Сена

Мнениеот Siegfried » 06 ное 2009 20:04

Останал сякаш в сянката на другите великани в спорта , Нелсън Пикет си остава един от най-големите със своите 3 световне титли ! Нека понаучим нещо повече за него :

Нелсън Пикет Сото Майор (на португалски: Nelson Piquet Souto Maior) е бразилски пилот от Формула 1.

Трикратен Световен шампион от Формула 1.

Роден е на 17 август 1952 г. в Рио де Жанейро, Бразилия. Първоначално опитва силите си в тениса, но постепенно се преориентира към картинга и впоследствие — към всички моторни спортове.

Епохата на Световния шампион от Формула 1 – Нелсън Пикет не беше възможно да се гледа по телевизията у нас. Имахме възможността да гледаме последните години на звезди като Ален Прост, Аертон Сена, Деймън Хил и Найджъл Менсъл!

Някак си Пикет оставаше на заден план! Ставаше дума за него, само когато заговорехме за сприхавия му характер и шампионските му титли. Тук ще се опитам да пренеса това което е бил до първата си титла, легендарния бразилски пилот и Трикратен Световен шампион - Нелсън Сото-Майор Пикет

Бащата на Нелсън – д-р Естасио Сото Майор имал четири деца и бил един от уважаваните хора в Бразилия. Бил известен с дългогодишната си работа като лекар, парламентарист и служител в здравното министерство.

Освен това бил и много запален по спорта, в частност към тениса. Бил треньор на националния отбор по тенис, притежавал собствен корт и се надявал най-младия му син да избере това поприще за своя кариера. И направил всичко възможно това да се случи.

Нещата обаче не се развили според очакванията му.

Дали щеше да излезе световна звезда от Нелсън в тениса?

Кой знае, може би! Друго, както вече знаем е привличало младия бразилец, който както много млади момчета в страната на кафето били луди по картинга. Нямал търпение да седне зад волана на малката спортна машина, противно на желанието на бащата. Разказват как бащата и сина след много спорове за бъдещето на младежа, сключили договор: Ако в тенис мач помежду им победи Нелсън, то той може да избере попрището в което да се изявява занапред. Резултата е ясен, въпреки че мача продължил цял ден, пред свидетелите - майката Доня Клотилда, сестрата Дженуза и братята Алексис и Джералдо. Решението било взето, но се налагало да завърши образованието си и 15-годишния младеж заминава за Калифорния , където завършва колеж.

Времето прекарано в САЩ , направило от Нелсън самостоятелен млад човек , който се справя сам със живота, нещо което ще му бъде необходимо в пълна сила в бъдеще време.

Завръщането му в родния дом обаче било съпроводено от трагедия в семейството. Брат му Алексис загива в катастрофа с мотоциклет и бащата вече не искал да чуе за моторни спортове. Въпреки желанието на бащата, Нелсън постъпил самоволно като заедно със своя приятел Алекс Диашу Рибейро започват да се състезават в Бразилския шампионат по картинг.

Само след две години той вече е шампион на Бразилия в 155 кубиковия клас. Тогава решава че фамилията Сото-Майор не е достатъчно атрактивна за средите на автомобилният спорт и приема името Пикет - моминската фамилия на майка му. Скоро тази фамилия ще я узнае целия свят....и много дами гравитиращи около най-бързите пилоти на планетата. Този “Плейбой” имидж ще го съпровожда през цялата му кариера!

А тя след картинга продължава в бразилските серии Фолксваген, където печели националния шампионат през 1972 г.

1973 става национален шампион в сериите “Спорт2000” с “Камбер-Фолксваген”

1974 и 1975 година се състезава във “Формула Супер Ви”, но няма успехи поради постоянни проблеми с машината.

През 1976 година печели 6 победи във “Формула Атлантик” и става национален шампион и цел №1 на европейските тимове във Формула 3.

През 1977 става трети а през 1978 печели почти без загуба титлата във Формула 3.

Победите отварят вратите пред младия пилот към неговата мечта – Формула 1. Получава покана да тества на Хокенхаймринг зад волана на “Ensing - Ford”, където се представя нелошо.

Участва в три състезание с частен “Макларън” и завършва девети на Монца. Тогава идва предложението на Бърни Екълстоун да бъде втори пилот в “Брабам-Алфа”, рамо до рамо с легендата Ники Лауда. Може би идеята била да се усъвършенства като пилот, учейки се от двукратния тогава Световен шампион! Той обаче постъпил така както никога вече не ще постъпи! Просто учил и влагал цялата си енергия да придобие толкова важни за Ф1, умения. Така получил своето образование във Ф1 и то с търпение което било съвсем нетипично за него. За старанието си той печели уважението на Ники Лауда, който винаги се изказвал ласкаво за него.

1979 година била ужасна за Нелсън и “Брабам”.

От 15 кръга, той успява да се добере до финиша само в три състезания , печелейки 3 точки и завършвайки 15-ти в шампионата. Тези непрекъснати технически проблеми, довеждат до смяната на агрегата на Алфа Ромео с този на доказания победител – Форд-Косуърт. Това наистина било далновидно решение, което срещу огромния обем труд хвърлен около болида, дава своите резултати още следващата година.

През 1980 години Нелсън се представя отлично, като дори е много близо до завоеванието на първата си световна титла. Двигателя Косуърт в болида ВТ49, се представя чудесно и на старта на сезона във Аржентина той става втори. В Бразилия отпада, но става четвърти на Килами в ЮАР. Става лидер в шампионата , когато печели първата си победа в кръг за Гран При и това става в състезанието на Лонг Бийч - Запад-САЩ. Белгия отново не е благосклонна към Нелсън и той отподо след повреда. Следват – тпето място в Монако, второ на Брандс Хетч и четвърто място на Хокенхайм. Петото място в Гран При на Австрия е последвано от красива победа в Гран При на Холандия на пистата Зеенденворд, втора в кариерата му.

Усетил вече вкуса на победата , Пикет печели третото си състезание на Монца, оставяйки на 29 секунди след себе си основния претендент – Алън Джоунс с Уилямс Форд. Изгърмелият му двигател в Гран При на Канада обаче го лишават от шанса да стане шампион във Формула 1, Алън печели безапелационно пред Карлос Рьотеман и Дидие Пирони. В последното състезание – ГПри на Сащ-изток, нервите му не издържат и той отпада след завъртане и удар в оградата. Малка компенсация за Нелсън е едновременното му участие в организираните от БМВ серии – ПРОКАР, нещо като бащата на днешните ДТМ серии, където колите са с еднакви двигатели и мощност и са управлявани от бивши и настоящи звезди от Формула 1. Там той става шампион....., назрява момента за титла в кралския клас. Преди сезон 1981, Пикет бил обявен за главен фаворит за Шампионската титла, въпреки че в списъка на пилотите личат имената на Световния шампион Алън Джоунс и още Жил Вилньов, Марио Андрети, Рене Арну, Дидие Пирони, Кеке Розберг и Карлос Рьотеман.

Сезона стартира не толкова добре. В първия старт на Лонг Бийч, Алън джоунс печели победа а Пикет остава трети. Втория старт , на домашната Гран при е направо отчайващ. Пикет завършва 12-ти на две обиколки след победителя Карлос Рьотеман, като причината е отчайващата работа на двигателя. Следват две победи- в Аржентина и на Имола, победа в Германия и второ място в Холандия. Решаващата битка се състои в последното Гран При, това на САЩ – Лас Вегас на 17 октомври.

Напред с разлика е Алън Джоунс. Рьотеман стартира плахо, но има 1 точка предимство пред Пикет в шампионата. Французина Жак Лафит също има шанс да стане Световен Шампион.

Джоунс се откъсва напред, зад него свирепа борба за позиция и за титлата водят Рьотеман и Пикет. В 17-та обиколка бразилеца прави прецизно изпреварване, като класирането става :1.Джоунс, 2. Прост,3. вилньов,4.Джакомели,5.Лафит,6.Уотсън,7.Пикет,8.Рьотеман.....

Въпреки че е октомври , жегата била страхотна..... Вилньов отпада поради дисквалификация в 22-рата обиколка..... Пит-стоп, Джакомели води, показват на Пикет табела – още 30 обиколки, Карлос е зад гърба му! Отново лидер е Джоунс, следва го Прост с Рено и Джакомели с Алфа Ромео. Още 100 километра остават до целта.

Изтичата 1 час и 44 минути... карирания флаг се развява вад Алън Джоунс-победителя в състезанието. Втори е Прост , трети е Джакомели.

Следват Менсъл, Пикет , Лафит и Рьотеман.

Болидите влизат в закрития парк.... Нелсън не излиза от болида, силите са му свършили. Не знае какво се случва. Вдигат го и го изваждат от кок-пита.

Тогава вижда една табела зад хората около оградата: "Nelson Piquet World Champion 1981".

Усмивка огрява лицето му... Какво ли си е мислел д-р Естасио Сото Майор в този момент? Дали се е сетил за тениса.
Прикачени файлове
Piquet6.jpg
(9.33 KиБ) Свален 1034 пъти
[center][wrapimg=]http://www.fm-base.co.uk/forum/attachments/football-manager-2013-manager-stories/294163d1356366440-my-chelsea-fc-reign-banner-chelsea_1.png[/wrapimg][/center]

Потребителски аватар
unist_gp
Мнения: 4293
Регистриран на: 14 юни 2008 21:50
Skype: unist_gp
Местоположение: ONA
Контакти:

Re: Нелсън Пикет - в сянката на Сена

Мнениеот unist_gp » 06 ное 2009 21:40

аха, добър беше Пикет, ама най-добър си остава Фитипалди-баща! Сена се е учил от него, пък и след него започна цялата вълна бразилски пилоти във формулата.

Емерсон Фитипалди
от Уикипедия, свободната енциклопедия
Направо към: навигация, търсене
Емерсон Фитипалди

Националност Бразилия
Роден 12 декември 1946
Сао Пауло, Бразилия
Кариера във Формула 1
Активни години 1970 - 1980
Състезава се за Лотус, Макларън, Fittipaldi Automotive
Стартове 149
Шампион 2 (1972, 1974)
Победи 14
Общо места на подиума 35
Общо точки 281
Първи позиции 6
Най-бързи обиколки 6
Дебют 1970, Голяма награда на Великобритания
Първа победа 1970, Голяма награда на САЩ
Последна победа 1975, Голяма награда на Великобритания
Последен старт 1980, Голяма награда на САЩ
Емерсон Фитипалди (на португалски: Emerson Fittipaldi) е бразилски пилот от Формула 1.

Роден е на 12 декември 1946 година в Сао Пауло, Бразилия.

През 1965 година е шампион в Бразилския картинг шампионат, като през същата година преминава в Европейския шампионат във Формула 3. Първия му старт във Формула 1 е през 1970 година с екипа на Лотус във Виликобритания. Същата година печели и първата си победа в САЩ. Два пъти е Световен шампион във Формула 1, през 1972 и 1974 година. Още преди да навърши 30 години, Емерсон става легенда не само в Бразилия, но и в цял свят. През 1976 година, заедно с по-възрастния му брат — Уилсън Фитипалди, опитват да пробият във Формула 1, с бразилски тим — „Купър-Сукар“. Начинанието обаче се оказва провал както за тима така и за Емерсон, който печели само три шести места в шампионата. Патриотичния му опит за голям бразилски тим води до залязване на една от най-голямите звезди на автомобилния спорт.

След приключване на неговата кариера във Формула 1, Фитипалди се състезава в „Индикар“. През 1984 пленява бързо сърцата на феновете в САЩ, със страхотни състезания. През 1989 печели титлата в Индикар. Два пъти е печелил Индианаполис 500 през 1989 и 1993 година.

30 годишната кариера в автомобилните спортове на Емерсон приключва през 1996 година, след 36 победи, 23 Пол Позишъна и 339 старта

Във Формула 1 участва и неговия племенник Кристиан Фитипалди.

Потребителски аватар
Siegfried
Мнения: 7151
Регистриран на: 01 окт 2009 18:56
Местоположение: Челсиландия
Контакти:

Re: Нелсън Пикет - в сянката на Сена

Мнениеот Siegfried » 07 ное 2009 17:51

unist_gp написа:аха, добър беше Пикет, ама най-добър си остава Фитипалди-баща! Сена се е учил от него, пък и след него започна цялата вълна бразилски пилоти във формулата.

Емерсон Фитипалди
от Уикипедия, свободната енциклопедия
Направо към: навигация, търсене
Емерсон Фитипалди

Националност Бразилия
Роден 12 декември 1946
Сао Пауло, Бразилия
Кариера във Формула 1
Активни години 1970 - 1980
Състезава се за Лотус, Макларън, Fittipaldi Automotive
Стартове 149
Шампион 2 (1972, 1974)
Победи 14
Общо места на подиума 35
Общо точки 281
Първи позиции 6
Най-бързи обиколки 6
Дебют 1970, Голяма награда на Великобритания
Първа победа 1970, Голяма награда на САЩ
Последна победа 1975, Голяма награда на Великобритания
Последен старт 1980, Голяма награда на САЩ
Емерсон Фитипалди (на португалски: Emerson Fittipaldi) е бразилски пилот от Формула 1.

Роден е на 12 декември 1946 година в Сао Пауло, Бразилия.

През 1965 година е шампион в Бразилския картинг шампионат, като през същата година преминава в Европейския шампионат във Формула 3. Първия му старт във Формула 1 е през 1970 година с екипа на Лотус във Виликобритания. Същата година печели и първата си победа в САЩ. Два пъти е Световен шампион във Формула 1, през 1972 и 1974 година. Още преди да навърши 30 години, Емерсон става легенда не само в Бразилия, но и в цял свят. През 1976 година, заедно с по-възрастния му брат — Уилсън Фитипалди, опитват да пробият във Формула 1, с бразилски тим — „Купър-Сукар“. Начинанието обаче се оказва провал както за тима така и за Емерсон, който печели само три шести места в шампионата. Патриотичния му опит за голям бразилски тим води до залязване на една от най-голямите звезди на автомобилния спорт.

След приключване на неговата кариера във Формула 1, Фитипалди се състезава в „Индикар“. През 1984 пленява бързо сърцата на феновете в САЩ, със страхотни състезания. През 1989 печели титлата в Индикар. Два пъти е печелил Индианаполис 500 през 1989 и 1993 година.

30 годишната кариера в автомобилните спортове на Емерсон приключва през 1996 година, след 36 победи, 23 Пол Позишъна и 339 старта

Във Формула 1 участва и неговия племенник Кристиан Фитипалди.

Благодаря за инфото !!! Ще има тема и зa Фитипалди - но по-нататък !!! Сега четете останалите .
[center][wrapimg=]http://www.fm-base.co.uk/forum/attachments/football-manager-2013-manager-stories/294163d1356366440-my-chelsea-fc-reign-banner-chelsea_1.png[/wrapimg][/center]


Върни се в “Формула 1”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост