Това, което се случва на всички водачи на дизелови автомобили от по-ново поколение през тази зима се обяснява с високата точка на замръзване на дизела (биодизела).
https://en.wikipedia.org/wiki/Gel_point_(petroleum)
Последната студена зима беше преди 6-7 години и държа почти месец -25оС. Тогава не виждахме репатраци на всяка крачка. Автомобилите се движеха. Каква е разликата? Биосъставката, наложена със стандарт. Тази съставка откри цяла нова бизнес ниша: репатрпиране на замръзнали автомобили и съпровождащите излишни ремонти. В тези дни виждаме по улиците повече репатраци отколкото коли. Репатрирането обикновено се свързва и със сервизиране и тежко и горко на онзи, който пътува и трябва да върши работа.
Преблемът с околната температура е много добре отработен при стандартизирането на маслата за ДВГ. Интересно защо дизелът не подлежи на качествена стандартизация. По каква приумица трябва да караме дизел с ла-на през зимата? Нима милиони похарчени за безмислени репатрирания и ремонти не товарят повече екологичното равновесие. Както и при скъпиите съставки на тока, скъпите съставки на дизела също изпразват джобовте не на чиновниците, а на хората, които заработват парите си.
Конкратно: желираното гориво товари филтъра, помпата, дюзите. Никога не тръгвайте без двигателят да е загрял до оптималната си температура. Ако замръзнете в движение, просто извикайте да ви превозят на топло и не пипайте нищо по двигателя!!!!!
Какви са рисковете които носи лошият Български стандарт за дизела: разходи за превоз на автомобила, разходи за смяна на филтри, дефектиране на основни възли - помпа, двигател.
Точка на желиране. Дизел 10VV 40
Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, slavia_forever, vaskonti, Madridist
- Captain Stottlemeyer
- Мнения: 9979
- Регистриран на: 02 окт 2009 16:25
Re: Точка на желиране. Дизел 10VV 40
Ама естествено, че е виновен "лошият български стандарт за дизела"! Те - инженерите, които са го разработили, пасат трева. Добре че си ти, Валка, за да биеш тревога. Разбира се, че продавачите по бензиностанциите изобщо не смесват горивата с всякаква пикоч - те са целите в бяло!...
"Има една страна България и в тази страна България има един отбор „Левски”. В този отбор съм се родил, в този отбор ще умра!" Георги АСПАРУХОВ
Re: Точка на желиране. Дизел 10VV 40
Валка,Валка,кух си като стадо градински охлюви и празна двутонна войнишка водоноска.ФАКТ.
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 04 мар 2013 08:24
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Точка на желиране. Дизел 10VV 40
Пълни глупости! Жена ми има Пежо 207 хди и при минус 18 си палеше безгрижно. Просто на 2000 км се слага добавка за дизел и няма грижи. Това желе е от боклука в резервоара. Чистете ги понякога бе. Аз съм на бензин и газ .
Членестоногите са примитивни създания
Re: Точка на желиране. Дизел 10VV 40
forever bluet написа:Пълни глупости! Това желе е от боклука в резервоара. Чистете ги понякога бе. Аз съм на бензин и газ .
Вземи едно шише с нашата прекрасна нафта и го сложи в камерата на хладилника.Виж резултата и после пиши глупости.
Re: Точка на желиране. Дизел 10VV 40
go66ko написа:forever bluet написа:Пълни глупости! Това желе е от боклука в резервоара. Чистете ги понякога бе. Аз съм на бензин и газ .
Вземи едно шише с нашата прекрасна нафта и го сложи в камерата на хладилника.Виж резултата и после пиши глупости.
От 15г карам само "нафтови" коли и йок проблем.Обаче през тия години НЕ съм зареждал от OMW само 7-8 пъти. и то през сезон различен от зимата.Нямал съм проблем до сега.
пп Сложи в камерата едно шише с дизел от OMW и примерно едно от ЕКО. Ще останеш поразен от видяното.
когато отвратените не гласуват,отвратителните управляват!
Re: Точка на желиране. Дизел 10VV 40
Как ще замръзват в движение бе, какви са тия глупости. Тази зима имах проблем единствено с акумулатора. Не беше много стар - 3 години според табелата му, но умря. Иначе с гориво и двигател - никакъв проблем. Единственото неудобство е, че е много студено в колата и докато почне да духа топло от парното минат 20 минути. Но пък има подгряване на седалките и на втората минута от пускането им вече ми пари на гърба и задника.
- GA_ veliki
- Мнения: 2798
- Регистриран на: 21 апр 2013 18:42
- Skype: aхaaa
- Местоположение: Коньовица
- Контакти:
Re: Точка на желиране. Дизел 10VV 40
10VV 40 не е ли масло? Не съм наясно нека някой поясни.
Не с гняв, със смях се убива..
Това е спортен форум на "Гонг", един от най-уважаваните в България...
Това, че не обичам сащ не значи,че обичам путин
"Люлека ми замириса"
Това е спортен форум на "Гонг", един от най-уважаваните в България...
Това, че не обичам сащ не значи,че обичам путин
"Люлека ми замириса"
- trokadero_
- Мнения: 6722
- Регистриран на: 21 юли 2014 15:55
- Контакти:
Re: Точка на желиране. Дизел 10VV 40
Хахах каква е тази тема ?
Re: Точка на желиране. Дизел 10VV 40
Някои хора тук спешно трябва да идат на преглед.
A. ПРЕДСТВЯНЕ НА КАНДИДАТА
4. ЦСКА-София е футболен клуб, състезавал се преди това под името „Литекс Ловеч”, заявил кандидатура по същество да бъде лицензиран и да участва в ЛЕ.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта