Ето нещо, което бях писал преди месец...
Drunken_Master написа:Няма рап изпълнител у нас, който да не е започнал с текст върху чужд инструментал. Просто няма такъв. Добричлия съм, вече не живея там, но помня добре, че в периода 2002-ра до 2007-ма късах нервите на толбухинските ми комшии с песните на Квартални братя, които освен, че бяха супер позьори, рапиращи за кражби, убийства и изнасилвания, използваха албума на Group Home - Livin Proof за бийтовете си. Въпреки всичко бяха мега яки... Просто през деветдесетте нямаше CuBase, нито Reason 5.0 !
Шамара от началото на кариерата си, не е спрял с кражбите между другото... Сега дори не знам, дали изобщо прави песни. Нали започна политическа кариера...
Drunken_Master написа:Български рап не съществува от поне десет години. Дали Ицо Хазарта е все още част от рап културата у нас е спорно, но съм склонен да го припиша вътре. Влиянието му към популяризирането на този музикален стил и култура е безспорно. Само ония катър Мишо Шамара може да претендира за мястото на трона, заради "Квартал 41".
За мен след като DJ Станчо сложи край на легендарния лейбъл Sniper Records, се сложи край и на рапът в България. Хем си е виновен сам, че се бе заобградил от помияри около себе си (плащаше телефонните сметки на Mytag от Dope Reach Squad, а ония след това му искаше хонорар за редакционната му работа в списание "НОКАУТ"), хем пък е в пълното си право, защото не може вечно да даваш и то немалко пари за микстейпове, участия, музикални албуми, клипове и т.н. и да не възвърнеш и част от вложенията си, понеже всичко около теб ламти за пари или ги изпушва. Но по негово време беше истинското значение на думата "хип"-хоп", което се разбира или поне, което аз разбирам. Малко хора знаят, че през 2004-та, когато дойдоха RZA и Masta Killah от Wu Tang, той и Васил от X-Team бяха в основата на кандърмите, за да доведат тези легенди у нас.
Пак ще се наложи да го повторя. В момента рап музиката у нас е в будна кома. Какво MC може да бъде мрънкащия по микрофона Димчо ? Или Скандау ? Дриско ? Тоя Боро Първи го познавам лично, беше миризлива раста, вярваща в бог Джа (всички тревомани вярват в него), даже не съм разбрал кога е преминал от рапа към...поп музиката. Тия Венци Венц и Павел дори не се наемам, да ги коментирам.
Всички тези гореспоменати са много по-близо до чалгата или айде от мен да мине поп музиката, от колкото към рап музиката. Най-лошото в случая е, че благодарение на тази лайняна измет, която беше започната от подлогите на Шамара, които псуваха като каруцари във всяка песен, хората които не са наясно с тази култура имат изключително негативно отношение към нея. Текстовете и на R&B Records и на сегашните фъфляци са много по-зле и от на най-долнопробните чалгаджийки или мангалите, които са писали техните текстове.