Страница 1 от 6

Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Публикувано: 28 яну 2014 16:31
от Себастиан Фетел
Представянията на първите болиди за сезон 2014 г. във Формула 1 предизвикаха оживени дискусии относно новите носове на колите.

Мненията относно естетиката са поляризирани – някои са, че носовете са откровено грозни, а други – че трябва да се преценява според наложените ограничения.


Изображение
Ред Бул RB10

Изображение
Ред Бул RB10

Изображение
Ред Бул RB10

Изображение
Ред Бул RB10

Изображение
Ред Бул RB10

Изображение
Ред Бул RB10

Изображение
Форс Индия VJM07

Изображение
Форс Индия VJM07

Изображение
Форс Индия VJM07

Изображение
Форс Индия VJM07

Изображение
Мерцедес F1 W05

Изображение
Мерцедес F1 W05

Изображение
Мерцедес F1 W05

Изображение
Мерцедес F1 W05

Изображение
Мерцедес F1 W05

Изображение
Мерцедес F1 W05

Изображение
Мерцедес F1 W05

Изображение
Торо Росо STR9

Изображение
Торо Росо STR9

Изображение
Торо Росо STR9

Изображение
Торо Росо STR9

Изображение
Торо Росо STR9

Изображение
Торо Росо STR9

Изображение
Заубер С33

Изображение
Заубер С33

Изображение
Ферари F14 T

Изображение
Ферари F14 T

Изображение
Ферари F14 T

Изображение
Ферари F14 T

Изображение
Ферари F14 T

Изображение
Ферари F14 T

Изображение
Ферари F14 T

Изображение
Макларън МР4-29

Изображение
Макларън МР4-29

Изображение
Макларън МР4-29

Изображение
Макларън МР4-29

Изображение
Макларън МР4-29

Изображение
Лотус Е22

Изображение
Лотус Е22

Изображение
Уилямс FW36

Изображение
Уилямс FW36

Изображение
Уилямс FW36

Изображение
Уилямс FW36

Изображение
Катерам CT05

Носовете на новите болиди във Формула 1 почти изместиха като обсъждана тема в падока задвижващите системи за 2014 г. Техническият шеф на Ред Бул Ейдриан Нюи изрази днес доста остро мнение по въпроса, като според него те са не само грозни, но и представляват потенциална опасност.

- Правилата бяха въведени след изследвания на ФИА, показващи, че височината на носовете намалява шансовете колите да излитат като при инцидента с Марк [Уебър] във Валенсия преди няколко години. Притеснявам се, че сега може да се случи обратното. При удар в задната част на друг автомобил носът може да отиде под него, а това според мен е значително по-лош сценарий – заяви той на пистата Херес, където тази сутрин шампионите официално показаха своя RB10.

Нюи сподели и че за него е важно един болид от Формула 1 да е добре изглеждащ, макар при конструирането да се търси възможно най-добро решение от гледна точка на представянето, а не на стила. Той се притеснява и от позиционирането на батериите – под резервоара, в средата на колата. Досега в Ред Бул те бяха под скоростната кутия.

- Не съм сигурен защо поставянето на батерия под резервоара е по-сигурно от позиционирането й зад двигателя. Не мисля, че има някаква опасност за пилотите, тъй като евентуален проблем ще бъде забелязан достатъчно рано, но въпреки това е опасно – каза Нюи.

Британският конструктор засегна въпроса с носовете и във видеоинтервюто, публикувано от Ред Бул при презентацията на RB10. Темата е част от разяснението му на основните промени за новия сезон:

- Този сезон имаме две големи промени в правилата – първата засяга двигателя. Преминахме от атмосферни V8 към турбо 1,6 л V6, като ще има и много стриктен разход на гориво. Това, разбира се, означава, че ще има много стратегия в надпреварите. Предполагаме, че повечето състезания ще са зависими от разхода на гориво и че ще се налага да се пести в рамките на дистанцията. Това означава различен стил на управление, при който в дадени моменти се вреди на времето за обиколка. Въпросът е как да се изразходва горивото? Дали на старта да си бърз и след това да пестиш или първо да внимаваш и накрая да спринтираш – всичко това ще има значение. Другата голяма промяна е аеродинамиката. 75 мм намаление в ширината на предното крило от всяка страна звучи като нещо малко, но има сериозен аероефект. Преди страниците ни позволяваха да извеждаме въздушния поток настрани и покрай предните колела. Сега предното крило свършва точно пред гумата – вероятно най-лошата възможна позиция. Нито отвън, нито отвътре, тоест голямата част от потока сега се задържа пред колелото. Част от въздуха излиза към външната страна, останалото отива навътре и с това предизвиква доста голяма каша. От там се получават всевъзможни проблеми в посока кутиите за кутиите за радиаторите и дифузьора. На всичкото отгоре имаме свален надолу нос (до 185 мм от 550 мм). В крайна сметка се получава нещо като два носа – основната и след това предната му, стърчаща част. Мисля, че ще има някои особено некрасиви носове, което е срамота. За мен естетиката на болид от Формула 1 е важна: колите би трябвало да изглеждат добре и мнозина от хората с автомобили с такива носове няма наистина да ги харесват.

Нюи отбеляза също така, че работата по RB9 до много късен етап от миналия сезон е означавала компромиси относно проекта за RB10:

- Развивахме сериозно RB9 през юни, юли и септември. Ресурсите ни не са безкрайни и това означаваше, че по RB10 не се работи. Най-голямата ни битка бе с времето – нямахме толкова, колкото ни се искаше за проучвания преди да се захванем с основната конструкция на монокока и скоростната кутия.

Той отново посочи издръжливостта като първа грижа на екипите, намиране на лимитите при използване на горивото, както и разбиране поведението на гумите, които тази година са по-твърди, за да се справят с увеличения въртящ момент.

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Публикувано: 28 яну 2014 16:40
от Alonso_Massa
Аз викам това да е темата за сезон 2014.

Ето го и Катерама (CT04), който е супер странен. Ако иска автора може да го включи. :)
Изображение

Изображение

Изображение

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Публикувано: 28 яну 2014 16:47
от PFC Litex
Има много маняшки дизайнерски решения на някой модели, а Заубера с тези цветове просто ненадминат.

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Публикувано: 28 яну 2014 16:50
от AnalBreaker
Носовете приличат на мъжки полови органи :shock:

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Публикувано: 28 яну 2014 17:04
от CTAHKO
Като дизайн, Мерцедес W 05 ми харесва най-много.

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Публикувано: 28 яну 2014 17:10
от donDiego
Почти няма разлика между Мерцедес и Ферари :roll:

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Публикувано: 28 яну 2014 17:18
от iliev72
donDiego написа:Почти няма разлика между Мерцедес и Ферари :roll:

Как да няма ?! Я разгледай внимателно !!! Някой има ли представа как са минали днешните тестове освен катастрофата на Люис ?!

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Публикувано: 28 яну 2014 18:08
от NADURVEN_FILOSOF
Мерца е класа, няма такава разцветка. Другите са много грозни. Жалко за макларън, фен съм им.

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Публикувано: 28 яну 2014 18:09
от mtaraduda
Интерес за мен са крилата на Мерцедес и Ферари, които нямат нищо общо с тези на конкурентите им, които са доста издадени напред.

Re: Болидите за сезон 2014 г. във Формула 1

Публикувано: 28 яну 2014 18:50
от iliev72
NADURVEN_FILOSOF написа:Мерца е класа, няма такава разцветка. Другите са много грозни. Жалко за макларън, фен съм им.

Какво не ти харесва в Макларъна ?! Мен си ми харесва ;) Ще видим кой колко е бърз ;)