Страница 1 от 2

Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Публикувано: 24 яну 2013 10:54
от Себастиан Фетел
Пирели започва новия сезон във Формула 1 с напълно нова гама сликове P Zero и гуми за мокър асфалт Cinturato. Тези напълно нови продукти са разработени спрямо желанията на отборите и са съобразени с правилата на ФИА за 2013 г. Най-сериозните промени са в смесите, които сега са значително по-меки, както в структурата на гумата, която е много по-подвижна, а каркасите пък са били подсилени допълнително.

Изображение

Целите на всички тези нововъведения са да се подобри представянето на гумите, и температурното разпределение, за да се избегне така нареченият блистеринг, при който гумата деградира неравномерно заради неравномерното си нагряване. Сега благодарение на това развитие, термалната деградация трябва да се увеличи, за да се подсигури минимум две спирания в бокса на състезание и за да се отвори повече възможност за тактически надигравания между отборите по отношение на стратегията.

Каркасите също изглеждат различно, с идеята да бъдат разпознавани на момент. Добавен е и нов цвят, оранжевият, който заменя сребърния, използван за означаването на твърдата смес.

Изображение

„През 2013 г. продължаваме своята философия, към която се придържахме през миналата година, а именно да развиваме гумите, с които влязохме във Формула 1 през 2011 г.“, обясни спортният директор на Пирели, Пол Хембри. „Целта е да поставяме нови предизвикателства за пилотите и да сме сигурни, че всички екипи започват на едно и също ниво новата година що се отнася до гумите. Със събирането на повече информация в състезанията през миналата година, отборите вероятно са успели да разберат начина на работа на гумите след невероятния старт със седем победители в първите седем състезания. Резултатът в края на годината бе състезания, които не бяха толкова оспорвани и в повечето от които имаше само по едно спиране. Наблюдавахме подобно развитие и през 2011 г., което се превръща в разочарование за феновете, доста от които искат от нас да продължим развитието на гумите по време на сезона. Именно затова се надяваме, че промените отново ще направят битката за победа в състезанията много интересна.“

Развитието на гумите за новия сезон е включило хиляди часове компютърни симулации, както и хиляди километри изпитания на писта. Симулациите са направени със сложен софтуер, включващ също така и данните събрани през 2012 г. от инженерите на Пирели. Изпитанията на писта пък са направени с Рено R30 в пет частни теста на пистите Херес, Спа, Барселона (две сесии) и Пол Рикар (където са тествани гумите за мокро), от пилотите Хайме Алгерсуари и Лукас ди Граси.

Изображение

Екипите пък имаха възможност да изпробват твърдата смес за предстоящия сезон, обозначена с оранжево, в първата сесия на финала на миналия сезон в Бразилия. Пълната гама ще бъде предоставена на екипите в първите тестове през февруари на Херес.

Основните характеристики на новите гуми са подобрени спрямо тези от миналата година. Смесите са по-меки при всички видове, което позволява по-бързото постигане на работна температура и се смята, че това ще доведе до времена с 0,6-0,8 сек на обиколка по-добри спрямо тези от миналата година.

Еволюцията в развитието на практика означава, че сегашните твърди гуми ще са еквивалент на медиум сместа от миналата година. Бордовете на гумите са по-меки, но самите каркаси са значително подсилени. Ефектът от това е значително по-бърза термална деградация, но пика на представянето на гумата се разширява. Подобрено е и сцеплението, особено в излизането от завоите, което спомага за по-бързите времето на обиколка. и

Изображение

Разликата в представянето на различните смеси е около 0,5 сек на обиколка, противно на миналата година, когато във втората част на сезона често бе и по-малко.

Дизайнът на гумите е направен в лабораториите в Милано, а за производството им е използвана фабриката в Измиp, Турция. След като са преминали през задължителният контрол по качеството, гумите се изпращат в логистичния център в Дидкот (Великобритания), от където се пращат по различните писти. Отборите отново ще имат на разположение по 11 комплекта на уикенд, от които 6 ще са от по-твърдата смес, а 5 от по-меката. Пирели ще доставя по 1800 гуми на състезание.

[offtopic]clubs1.bg[/offtopic]

Re: Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Публикувано: 24 яну 2013 15:48
от MuFc1878
Ако наистина загряват по-бързо гумите, то ще е малко по-добре за Ферари. Също и по-меки смеси от миналата година, че с твърдите бяхме трагични :)

Re: Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Публикувано: 24 яну 2013 16:09
от megan fox
Ами това означава, че гумите ще се износват по-бързо и повече стопове. Лично за мен това не прави формулата по-интересна - повече стопове, по-голяма възможност за издънка в бокса и по-малко лавиране с избора на стратегия. Новите гуми ще прецакат отбори като Заубер, които имаха чудесно шаси, което пазеше гумите и им позволяваше да карат с по един стоп и по този начин да компенсират част от загубите си.

Баджанак, по-бързото загряване не е гаранция за по-добри резултати при Ферари. Ок, спрямо миналогодишното им шаси, което по-бавно загряваше гумите ще е по-добре, но спрямо по-миналогодишното, което пък прегряваше гумите става още по-зле, защото те ще се износват по-бързо. Така че трябва да се изчакат първите 5 кръга да минат, да се видят как работят новите шасита с новите гуми и тогава ще можем да кажем дали е добре или зле. Със сигурност за писти като Хунгароринг и Се Панг с по-абразивен асфалт това няма да е добре. Пак добре, че я няма Маникур, че за нея и 3 чифта гуми не се знае дали щяха да стигнат...

От това, което четох за предното окачване на Ферари и от това, което чета сега за гумите... прогнозата ми е, че Ферари ще имат проблеми с прегряването на предните гуми и по-бързото им износване. Гренинга след 15-18-а обиколка ще е толкова голям, че загубата на сцепление и скорост ще е драстична. Остава да разберем дали прогнозата ми е вярна, но последните години не съм бъркал при този тип анализи/прогнози, така че на твое място не бих се радвал на новите гуми. Разбира се с напредването на сезона, адаптацията и модификациите на шасито ще промени това нещо и все пак ще е интересно да се види до колко ще се справят отборите с гренинга на предните гуми. При интензивните спирания, които яко натоварват предните гуми като нищо следващият сезон ще гледаме доста гръмнали гуми...

Re: Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Публикувано: 24 яну 2013 18:07
от Себастиан Фетел
megan fox , как според теб ще се отразят новите смеси на отбора на Ред бул ?

Re: Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Публикувано: 24 яну 2013 18:44
от MuFc1878
Тези напълно нови продукти са разработени спрямо желанията на отборите и са съобразени с правилата на ФИА за 2013 г

Което ще рече?

Re: Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Публикувано: 24 яну 2013 19:13
от megan fox
MuFc1878 написа:
Тези напълно нови продукти са разработени спрямо желанията на отборите и са съобразени с правилата на ФИА за 2013 г

Което ще рече?


Нали ти е ясно, че не може да се угоди на всички? Всеки отбор има различно шаси с някакви негови характеристики... Прави се компромисен вариант, нещо като средностатистичеки тип, който да е максимално удобен за всички, но винаги има различия и едни отбори работят по-добре с гумите от други. Сякаш не знаеш за какво става въпрос, че се правиш на луд. Пак ти казвам - сети се какво правиха Заубер миналият сезон с гумите. Нямаше друг отбор, който да работи толкова добре с тях...

Re: Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Публикувано: 24 яну 2013 19:14
от megan fox
Себастиан Фетел написа:megan fox , как според теб ще се отразят новите смеси на отбора на Ред бул ?


За РБ нямам представа все още. Нищо не съм чел за новият им болид, че да изкажа мнение. Нека си представят болида и да се запозная с него и ще ти кажа какви сами очакванията относно работата с гумите.

Re: Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Публикувано: 10 фев 2013 10:50
от Себастиан Фетел
Първият тест от предсезонната подготовка на отборите от Формула 1 вече е факт. Екипите имаха възможност за първи път да работят с новите гуми на Пирели за сезон 2013 г., изпитвайки поведението и характеристиките им на пистата Херес в Испания. Изводите на инженерите са, че първите впечатления от гумите са положителни.

[center]Изображение
Педро де ла Роса[/center]

- Четирите дни на Херес, където мнозинството отбори изпробваха новите си автомобили, ни дадоха добро общо впечатление за характеристиките на гумите на писта – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Изглежда вървим в правилната посока и желаните промени са налице: гумите са по-бързи от миналогодишните и имат по-широк работен прозорец. Условията на Херес не бяха идеални, тъй като трасето ги износва най-много от всички писти, на които сме през сезона. Затова е трудно да се направят някакви добри заключения, особено като се има предвид, че настилката бе по-абразивна в сравнение с миналия сезон. Събрахме много информация за хард и медиум, много малко за софт и никаква за суперсофт. Следващите изпитания в Барселона ще дадат шанс на екипите да разширят познанията си за тазгодишните гуми – допълни той.

[center]Изображение
Заубер С32[/center]

Факти от тестовете:

- Отборите получават 100 комплекта гуми на година за тестове. Те се съсредоточиха в първите изпитания върху това да получат първоначална представа как новите смеси (нарочно създадени да се износват по-бързо) работят с последните им коли. Пирели достави по 35 комплекта на болид за изпитанията на Херес (20 по избор на компанията, 15 – по избор на тима).

[center]Изображение
Марк Уебър[/center]

- Температурите на въздуха и асфалта бяха ниски, достигайки средно около 15 градуса през повечето дни, което доведе до риск от грейнинг. Явлението се наблюдаваше най-вече на много студена писта сутрин при температури под 5 градуса и бе засилено от абразивната повърхност.

- Характеристиките на трасето и конкретните атмосферни условия предполагат, че разликите в представянето на отделните смеси по време на теста не са напълно релевантни с реалните стойности.

[center]Изображение
Кими Райконен[/center]

- Най-много обиколки на Херес направиха Естeбaн Гутиерес (Заубер) – 252, Пол ди Реста (Форс Индия) – 240, Фелипе Маса (Ферари) – 227.

- Някои от отборите бяха в състояние да покриват до 700 км на ден – дължина, еквивалентна на две състезателни дистанции.

[center]Изображение
Дженсън Бътън[/center]

- Гуми за мокро и интермедии не бяха използвани за даване на време в обиколка, тъй като условията останаха напълно сухи и през четирите дни.

Общо брой комплекти гуми, доставени на Херес - 385 (1540), от които:
Изображение

Общо брой използвани комплекти гуми на Херес - 251, от които:
Изображение

Най-дълги серии обиколки:
Изображение

Времената от теста

Ден 1
Изображение

Ден 2
Изображение

Ден 3
Изображение

Ден 4
Изображение

Re: Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Публикувано: 10 фев 2013 15:23
от megan fox
Ами разликата от 6-7, до 8 десети от секундата се е запазила м/у Софт и Хард гумите. Издражливостта на Софт и Супер Софт обаче е доста притеснителна. Ясно, че има писта с доста по-гладък и не толкова абразивен асфалт, които пазят гумите, но примерно в една Унгария продължително на живота на гумите ще бъде като на Херес. А и ще бъде интересно да се види деградацията на гумите при по-топъл асфалт. В общи линии бройката пит стопове средно за състезание ще се вдигне с 1, но и зависи от това кои гуми избира Пирели да доставя за отделните състезания.

Re: Пирели представи новите гуми за 2013 г.

Публикувано: 10 фев 2013 15:33
от Alonso_Massa
megan fox написа:Ами разликата от 6-7, до 8 десети от секундата се е запазила м/у Софт и Хард гумите. Издражливостта на Софт и Супер Софт обаче е доста притеснителна. Ясно, че има писта с доста по-гладък и не толкова абразивен асфалт, които пазят гумите, но примерно в една Унгария продължително на живота на гумите ще бъде като на Херес. А и ще бъде интересно да се види деградацията на гумите при по-топъл асфалт. В общи линии бройката пит стопове средно за състезание ще се вдигне с 1, но и зависи от това кои гуми избира Пирели да доставя за отделните състезания.

Ами това би трябвало да ни радва! :)