Културна тема.

Модератори: paceto, kartago, SkArY_9, ntodorov, slavia_forever, Madridist

Потребителски аватар
Искам си Акаунта
Мнения: 3751
Регистриран на: 28 фев 2011 09:04

Re: Културна тема.

Мнениеот Искам си Акаунта » 19 сеп 2012 14:32

anker1878 написа:
калпазанчо написа:Много добра идея за алея на Славата на Бургазлии! Браво, Миро! Кога трябва да се реализира?

Според нас (инициаторите) , алеята трябва да е в старата част на Морската градина , като най- подходяща , според колегите, е алеята между х-л"Приморец" и Морското казино. Личното ми предложение беше , алеята да се изгради по протежение на стената на Морското казино по посока на моста- така всички които слизат от казиното към моста да се любуват на Бургаския гении. Беше предпочетен обаче другия вариант и имаме обещания , че при предстоящата реновация на старата част на Морската градина , тази алея ще се осъществи.

п.п. Малко им е криво на гербаджиите , че това не е тяхна идея и техен проект , но според мен родната памет не трябва да има политически отенък.

Ами ... още една причина този проект да бъде подкрепен и осъществен ;)

Потребителски аватар
BRF
Мнения: 12661
Регистриран на: 28 яну 2012 21:46
Контакти:

Re: Културна тема.

Мнениеот BRF » 19 сеп 2012 15:10

Браво на Bourgas и на Anker1878

Потребителски аватар
Bourgas
Мнения: 6079
Регистриран на: 20 яну 2011 17:57
Местоположение: Bourgas
Контакти:

Re: Културна тема.

Мнениеот Bourgas » 19 сеп 2012 15:56

Изображение


Кой е Коджакафалията и заслужава ли такава чест?


Има догадки, че Александър Г.Коджакафалията - един от големите български благодетели от началото на 20-и век, с най-значимия принос за спасението на хиляди бедни - българи, турци, арменци и евреи, е умрял отровен у дома си. Това е твърдение на единствения негов пряк наследник по майчина линия - Венко Величков, който до последния ден от живота си водеше собствено разследване и нескончаеми дела за реституцията на малка част от имотите му, които са останали извън даренията. У нас все още няма нито едно задълбочено научно изследване на живота и делото на този забележителен българин, а неговото благодеяние е не по-малко по своя размер и нравствена стойност от даренията на Евлоги и Христо Георгиеви, на д-р Петър Берон и Васил Априлов. Върху земите на Коджакафалията днес са разположени две трети от централната градска част на Бургас, почти целият Приморски парк, комплексите "Бр.Миладинови", "Лазур", "Зорница", близо 90 на сто от сградите в Северната промишлена зона, които са строени след национализацията. Ако Коджакафалията не беше раздавал земята си на бедните, заселването в този район и обликът на съвременен Бургас просто биха били немислими.
"На почитаемия Общински съвет е известно, че искам да облекча положението на бедните в Бургас. Особено ония, дето нямат собствени къщи и средства да плащат наеми. При подаряването на тези места се явиха още около 350 бедни и безимотни и искат да им дам места, затова моля техническите власти да парцелират на дворища и част от нивите ми извън града. На по 180-300 кв.м, и то още днес - заради бедните просители."
Това е казано в едно от малкото останали автентични писма на Коджакафалията до общинските власти през 1911 г. - две години преди мистериозната му кончина. Той вече е раздал стотици хиляди златни лева за построяването на сиропиталища, старчески домове, болници, пощи и за църквата. Сам е покрил разходите по съставянето на новия регулационен план на града в Министерството по благоустройството, платил и строежа на цялата инфраструктура в новите квартали. Същата година благодетелят застава пред нотариус и прави най-голямото завещание в българската история. То е на обща стойност 25 млн.златни лева.И това са само недвижими имоти - земя и сгради. Между най-облагодетелстваните в това завещание се оказва църквата "Св.Св. Кирил и Методий". Тя наследява плодоползването на половината от нивите и дюкяните му. Малцина бургазлии знаят, че завещаното е под условие - да се ползват само плодовете от имотите. Църквата нямала право да ги отчуждава. Изпълнителите на завещанието трябвало
"всяка година , докато свят светува, да раздават в Страстната седмица преди Коледа събраните пари на бедните, без разлика от народност и вероизповедание, на всеки, кой каквато нужда има".
Такава е била изричната воля на благодетеля.
"В тази част от завещанието, което е изчезнало веднага след смъртта му и което аз открих в оригинал, е разковничето на всички мистериозни обществени събития, последвали по-нататък", разказа преди шест години, в един от първите броеве на "Фактор" самият Венко Величков. Той почина на 49 г. внезапно малко след това. Величков живееше скромно и се препитаваше от заплата като театър-майстор в Културния дом на "Лукойол-Нефтохим". Разказът по-надолу е съставен по събраните от него документи и спомени, които се съхраняват в компютъра и чакат да бъдат публикувани. Коджакафалията е намерен мъртъв у дома си от прислужник на 15 юли 1913 г, било на разсъмване. По устата му имало обилни следи от пяна. Смъртта била внезапна. Разгласяват я веднага изпълнителят на завещанието, окръжният съдия Лазар Гавалюгов и търговецът Георги Жечков. Погребението е обявено за 10 часа на другия ден. Странно е, че не е викано вещо лице, което да констатира причината за смъртта, макар у нас вече да е била въведена съдебномедицинската практика. Още повече, че е заварен мъртъв сам най-богатият и почитан човек в Югоизточна България. Липсва полицейски протокол от опис на имуществото и касите му. По сведения на очевидци ден преди да си отиде, Коджакафалията посетил в отлично здраве ранен от войната армеец в болницата. През последните дни от живота си, той започнал да представя в средите на големците своя племенник Стоян Ахмаков. Момчето завършило гимназия, било начетено и добре се справяло с търговските дела. Видно било, че Коджакафалията го готви за свой наследник.
По исторически данни, веднага след погребението му касата с нотариалните актове за имотите му вън от дарението и торба с жълтици са изчезнали безследно. Години по-късно сейфът се е появил отворен и празен в църквата "Св.Св.Кирил и Методий". В този вид касата се пази като исторически паметник в храма.
Месец след пищното погребение, на което се стекъл и плакал цял Бургас, пожар унищожил архива на бургаския съд. Полицията не издирила подпалвача. Запазен е обаче писмен документ, според който през 1920 г. съдия Гавалюгов е поискал от нотариата да му се признае личното право на собственост върху дарените на църквата имоти, той е член на църковното настоятелство. Нотариусът изпълнил задълженията си, направил обстоятелствена проверка по искането на Гавалюгов, но отказал да му признае исканите права. Въпреки това, погазвайки законовите разпоредби и завещателната забрана на Коджакафалиятабда не се извършват прехвърлителни сделки с наследството,
църковното настоятелство започва масова разпродажба на имотите. В дома на наследника Величков са запазени писмени доказателства как на Поземлената комисия са раздавани подкупи, за да действа по-бързо с парцелирането на земеделските земи. Парите от продажбите духовниците внасяли в т.нар. фонд "Ал.Г.Коджакафалията". Лихвите от натрупаните суми отивали за възнаграждения на поповете и членовете на настоятелството. 9 септември 1944-а заварил в банката само главницата от 909 хил.златни лева които пък комунистите конфискували в полза на народната власт.
През 20-те години на миналия век църквата е обявявала непрекъснати търгове и продавала земите. В един момент обаче се оказало, че всички купувачи са измамени, защото не можели да придобият нотариални актове. Те се вдигнали на бунт, размириците пред божия храм станали нетърпими. Това са факти, които могат да бъдат потвърдени от съвременниците на тези събития, а такива до-преди няколко години все още имаше сред живите. Техните спомени са подробно описани в книгата, която Венко Величков беше подготвил за печат, но за която така и не намери спонсор.
Документалният му труд обхваща и образуваното в наши дни дело във Върховния административен съд, където се търсеха сведения за смъртта и изчезналите крепостни актове на Коджакафалията. Още не е доказано колко души са се облажили с парите на дарителя и дали има отровител. Чрез съда Величков и още двайсетината непреки наследници на Коджакафалията бяха поискали съдействие от рода Гавалюгови и рода Жечкови, чиито предци са били изпълнители на изчезналото завещание. И двете фамилии са декларирали, че у тях не се пази нищо, което би могло да помогне за разкриването на истината.
"Аз не хвърлям директни обвинения, но има съмнения, че властите умишлено не са свършили работата си, в голямото разграбване след погребението са се включили съдии, нотариуси и поне двама от кметовете", сподели, докато беше жив Величков.
Заради масовите недоволства на измамените купувачи на земя, общината и съдът измислили междинен вариант и раздали разписки на новите собственици, които не били нотариални актове, но удостоверявали, че те са единствените владетели на парцелите.
В голямото завещание Коджакафалията предвидил средства дори за собственото си погребение
и паметника, така че да не ощети никого. Инициативен комитет издигнал монумента от най-скъпия мрамор и гранит, който можел да се намери в Европа, гробът бил ограден с луксозен парапет. Проектът бил на известния италиански архитект Рикардо Таскони, който проектирал и Приморския парк в града. Александър Георгиев бил погребан на най-видното място в тогавашните християнски гробища, до църквата "Св.Ив.Рилски" и с лице към новата главна улица.
Една вечер през 1950 г. комунистическата управа на Бургас изпратила няколко работници да разрушат мраморния християнски кръст и горната част от плочата заедно с ограждението. Целта на погрома била да се заличи споменът за "кулака-богаташ". Постаментът преместили малко по-нагоре, пред сградата на механотухникума, на него изписали името на Георги Димитров, отгоре поставили бюста му.
Узнали за светотатството, хората от квартала заедно с отец Кършев от храма "Св.Иван Рилски" изровили преди да се разсъмне костите на дарителя и ги събрали в торбичка. Повече от десет години ги укривали в църквата, защото ОК на БКП забранил те да бъдат погребани. Едва през 1970 г., когато се строели новите гробища на изхода за Слънчев бряг, отец Кършев успял да издейства скромно място и да зарови костите.
"Той беше кротък и тих по природа, простодушен и милостив, но и партизанин на имането, защото само с труд и лишения беше придобил богатствата си". Такъв го помнят съвременниците му, такъв е описан Коджакафалията и в малката книжчица, издадена след смъртта му от местен учител. Трудолюбието и вегетарианството му били пословични. Животът му преминал в самота. Така и не създал семейство. Някои твърдят, че дори умрял девствен. Но не бил женомразец, 80 на сто от имената в списъците на получилите земи от Коджакафалията, са на жени. Философията му била, че мъжката част от семейството е по-склонна да пропилее или изпие имота, затова на мъжете според него не можело да се разчита. Известна е причината защо е останал незадомен. На младини Коджакафалията харесал красива мома от Бургас. До сватба не стигнали, защото тя му разкрила, че ще вземе братовчед му Янчо.Това признание дълбоко наранило честолюбивия човек и изглежда е имало огромно значение да остане до края на живота си сам.
Александър Георгиев-Коджакафалията се родил около 1830 г. в с.Зидарово. Останал сираче 5-годишен, вуйчо му Димитър го прибрал при шестте си деца и го осиновил въпреки немотията. Сирачето пасяло козите за залък хляб. Александър идва в Бургас с братовчед си Янчо, който дълго след това ще е единственият му близък човек и ще живее с него под един покрив. Били само на 13 години, когато се цанили за чираци в абаджийска работилница. Пестели всяко левче, със заделеното наели дюкянче, където сега е Икономическият техникум, близо до пристанището. Там почнали да продават всякакви стоки - пирони, газ, селскостопанска техника. Заради ниските цени, от цялата турска кааза пазарели от двамата братовчеди. По това време били 18-годишни. Тръгнали и първите поръчки за доставка на материали и храни за акостиращите на бургаското скеле военни кораби. Било около 1850 г., пристанище още нямало. Тогава започва и бурното развитие на рибарското селище, което се оформяло като основно място за износ на селскостопанска продукция и сол.
Усвоил перфектно 6 езика, но останал неграмотен
Прозвището Коджакафалия получил не само заради голямата глава, но и заради феноменалната си памет. Той помнел всяка сделка, оборотите и печалбите от дюкяните, знаел на кого колко да плати от 150-те си калфи и чираци. Сам ги обучавал и честните по-късно правел съдружници. Построил десетки ханове, фабрики, магазини. Бил най-влиятелният българин в Бургаско, консулите на другите държави отсядали само в неговите имоти.
До края на живота си Коджакафалията не свалил селските дрехи от скромност, 40 години живял в една складова стаичка под стълбите между първия и втория етаж на сградата с големия магазин на ул."Фердинандова", в пресечката към пазар "Краснодар". Отгоре се ширяло семейството на братовчед му Янчо. Дупката, която ползвал за жилище, била широка и висока 1,5 м и дълга 2 м. Освен за дъсченото легло в нея имало място само за едно кандило над главата.
Така този изключителен човешки дух изкарал земния си път в услуга на бедните и нуждаещите се от помощ. Само веднъж, вече на преклонна възраст той се оплакал, че има голям грях. Казал го не пред свещеник, а пред една стара жена: "Прекалено много измъчих тялото си, а душата ми не иска да прости".
След падането на тоталитарния режим, Общинският съвет в Бургас прави няколко опита да възстанови паметника. В решение на редовна сесия с протокол №27 от 29.11.1992г. е записано: "Да се издири и повторно монтира паметникът на Ал.Г.Коджакафалията."
С друго решение от 30.11.98г. даже е "включена целево в бюджета на общината за 1999-а сумата от 500 000 лв. за обявяване на конкурс за проектиране на паметника на Коджакафалията."
До ден-днешен нов паметник не е построен, нито е възстановен старият.
Главната улица на Бургас "Александровска" носи името на немския принц Александър Батенберг, изпратен у нас за български княз.
[center]ЗА ЧЕРНОМОРСКИТЕ АКУЛИ ГОЛЕМИ РИБИ НЯМА![/center]
[center]Изображение[/center]
[center]Изображение[/center]

Потребителски аватар
Bourgas
Мнения: 6079
Регистриран на: 20 яну 2011 17:57
Местоположение: Bourgas
Контакти:

Re: Културна тема.

Мнениеот Bourgas » 19 сеп 2012 16:01

Първият БЪЛГАРСКИ МОРСКИ гларус, малко знаят за него.

Изображение


Аз, чайките и часовникът на гарата сме най-старите бургазлии. Това е ключовата реплика на бат Петьо Пандира - легендарният бургаски зевзек, бохем и пияница.

Пунктуално погледнато, по-скоро само чайките са най-старите бургазлии, тъй като часовникът на гарата е започнат през 1908 г., а бат Петьо Пандира е роден през 1919 г. Но тези разминавания са сигурно най-малките, които се случват в историите на Пандира. Неговото родно име е Петко Благоев. Въпреки че той е може би най-известният бургазлия, корените му не са от Бургас - баща му е от Карнобат, а майка му - от странджанското село Граматиково. Според краеведа Георги Райков той е роден в поморийското село Каменар, а според други - в махалата между старата болница и старите казарми. През 20-те години това е краят на града, а веднага след тях са започвали лозята. Сега там се намира един от най-хубавите бургаски квартали - „Лазур“. През тази махала е минавал пътят за народния плаж. Точно с плажа е свързан животът на Петьо Пандира. Митко Лисицата-Димитър Георгиев (виден бургаски зевзек, лека му пръст) имаше в личния си архив една снимка, която най-добре показва началото на кариерата на Пет­ко Благоев като гларус, може би първия. На нея са Христо Георгиев-Рингата, Петко Благоев-Пандира, Георги Кондолов-Шерифа, Тома Димитров-Курназа и Петър Филипов-Румънеца като спасители на бургаския плаж през 1939 г. Петимата каяци са с перфектни тела, позират като на състезание по културизъм - с глътнати кореми и набъбнали мускули. Пандира е може би

Първият български гларус

чиито свалки на спасителен пост №10 с чужди туристки се превръщат в легенди.

Някъде от това време е историята за пръстена и царската дъщеря, която ще направи Пандира известен по цялото Черноморие. Седяла царската дъщеря на плажа и плачела. Минал бат Петьо Пандира и я попитал защо плаче. Загубих си пръстена, проплакала царската дъщеря. Не бой се, казал Пандира и се гмурнал в морето. Плувал, плувал, плувал по вода, няма пръстен. Тъкмо да се откаже и покрай него минава паламуд, стиснал пръстена със зъби. Дай пръстена бе, паламуд, изкрещял бат Петьо. паламудът отказва. Дай пръстена бе, паламуд! паламудът отказва. Прас, прас два шамара и паламудът изпуснал пръстена. сграбчил го Пандира, изплувал на повърхността и го върнал на царската дъщеря. Естествено историята има и друг вариант, социалистически. Вместо царската дъщеря пръстена си загубило едно чехкинче. Отиш­ло то на десети спасителен пост, където работел като спасител бат Петьо, и през сълзи разказало как си загубило наследствения пръстен. Гмурнал се Пандира два-три часа, накрая намерил пръстена - един такъв златен с диамант. Седнал бат Петьо на дъното и започнал да мисли - да върне пръстена или да не го върне. Мислил, мислил, запалил една, втора, трета цигара и продължил да мисли. По едно време чул глас: „Бат Петьо, върни пръстена на момичето!“ Бат Петьо най мразел някой да му казва какво да прави. „Абе кой си ти, че ще ми казваш да върна пръстена?“ „Аз съм твойта съвест“, отвърнал му гласът. „Ниц бе (стига бе на бургаски сленг - бел. авт.), бат Петьо няма съвест“, отвърнал Пандира, пуснал пръстена в гащите и изплувал. Вечерта изпили парите с аверите (приятелите - бел .авт.). Това е единия финал на историята. Другият е, че бат Петьо върнал пръстена на чехкинчето да помни с доб­ро Бургас и Пандира.

Някъде между първата и втората версия на тази история Пандира е

Изпратен в лагера в Белене

Според негови спомени, документирани в сборника „Морски таралежи“, това се случва след унгарските събития през 1956 г. Милицията започнала да арестува по-известните бургазлии, които говорели срещу властта. Пандира се покрил у тях. След три-четири дена, разказва Петьо, минал през дома му Тома Курназа, негов авер: Пандир, ела да пием по едно. Зевзека се показал и пак се скрил в дома си. Обаче след няколко часа дошли милиционерите с „мандолините“ и го прибрали. „Качват ме на камиона, разказва години по-късно Пандира, и в Белене. Бой, глад, въшки като скариди. Добре, че имаше авери, че издържах“, изповядва се той. После, като го питали къде е бил толкова време, отговарял, че е бил в Оксфорд, на обмяна на знания. Всъщност бургазлията няколко пъти е бил въдворяван в Белене. Съдили го за хулиганство, обвинявали го във всички социалистически грехове. При едно от делата го обвинили, че е откраднал водопроводните тръби на гробищата. „Уважаеми съдии, за какво ме съдите? Може ли да бъде хулиган мъжът на Надка-ударничката? Може ли тя да води хулиган? Откраднал съм една тръба. Умрелите вода не пият!“, казва в своя защита Пандира. Жената на бат Петьо Надка също е неизменен персонаж от неговите истории. Прибрал се една вечер Пандира вкъщи и казал на Надка: „Жена, събличай се.“ Надка се съб­лякла. „Лягай в леглото“, казал зевзекът. Тя легнала. „Завий се!“ Надка се завила. „Заспивай... аз отивам да пия“, казал Пандира и тръшнал входната врата.

От Белене е останала и следната история. Тъй като бат Петьо Пандира бил зевзек, но безобиден, го оставили да храни кокошките и патките. Пандира наблюдавал как кокошките кълват зърно по зърно, а юрдечките гълтали по няколко наведнъж. Възмутил се той от тази природна несправедливост, хванал патките една по една и им изпилил с шмиргел човките и те да ядат пестеливо като другите птици. Тази история се разказваше от шоумена Миодраг Иванов на плочата на централния плаж в Бургас - място за младежки увеселения по времето на соца.

Пандира е бил приятел с всички големи бургаски културтрегери. През 60-те и 70-те години в Бургаския драматичен театър играят артисти като Георги Калоянчев, Петър Слабаков, Никола Анастасов. Твърди се, че Пандира е прототип на героя на Георги Парцалев от филма „Петимата от Моби Дик“. Тъй като бил невероятен колорит, Калоянчев дори го водил на проби в сатиричния театър в София. Бургаският зевзек обаче се стреснал от сцената и целият чар на неговите истории отишъл по дяволите. Така се провалила артистичната му кариера на спасител от плажа. В свои интервюта за бургас­кия си период Слабаков сам си признава, че често е имитирал прегракналия глас на бат Петьо.

Пандира се запивал в „Морски вълни“ с компания. По едно време в ресторанта влязъл Никола Анастасов. „Браво бе, Кольо! Идваш в Бургас и не се обаждаш“, провикнал се Пандира. „Ами къде да те търся“, започнал да се оправдава артистът. „Къде, риташ първото паве, няма значение кое, като стъпиш в града, и то ще ти каже къде съм“, отвърнала му бургаската легенда. Особено близък е бил с поета Христо Фотев. Веднъж се напивали в ресторант „Приморец“ заедно с друг бургаски поет - Димитър Велинов. По едно време се скарали със съседна компания, станал масов бой. След десетина минути, когато маризът (побоят) приключил, Пандира се измъкнал изпод една от масите и се провикнал: „Ей, има ли живи бе?“

Друг път пътували двамата в автобуса с Фотев и по едно време се задала контрольорка. „Пандир, нямам билетче, дай едно“, казал поетът. Кажи едно стихотворение тогава, казал бат Петьо. Тогава Фотев родил стиха:

„Обичам сутрешната мента

в устата що донася хлад

и на бургаските пияници

обичам гръмкия парад.“

Всяка стара бургаска кръчма пази десетки истории за бат Петьо Пандира. Легендата се е подвизавала и в „Морски вълни“ на „Александровска“, и в „Одеса“ на „Богориди“, и в Клуба на културните дейци, и в „Интера“ до гарата, и в шкембеджийницата до джамията срещу „Черно море“...

Пандира умира през 1986 г., на 67 години. Казват, че си отива от този свят като щастлив мъж - нетрезвен и върху жена. Ама знае ли се. Пандира никога не разказвал една история по един и същ начин. За да не скучаят тези, които вече са я чували.
[center]ЗА ЧЕРНОМОРСКИТЕ АКУЛИ ГОЛЕМИ РИБИ НЯМА![/center]
[center]Изображение[/center]
[center]Изображение[/center]

Потребителски аватар
Bourgas
Мнения: 6079
Регистриран на: 20 яну 2011 17:57
Местоположение: Bourgas
Контакти:

Re: Културна тема.

Мнениеот Bourgas » 19 сеп 2012 16:04

Пак казвам, ако искате, ще сложа тук и имената на известни хора, прославили Бургас, но не са родени тук. Никола Станчев, Христо Фотев, Панчо Владигеров...
[center]ЗА ЧЕРНОМОРСКИТЕ АКУЛИ ГОЛЕМИ РИБИ НЯМА![/center]
[center]Изображение[/center]
[center]Изображение[/center]

Потребителски аватар
ntodorov
Мнения: 6676
Регистриран на: 31 юли 2008 14:28
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Културна тема.

Мнениеот ntodorov » 19 сеп 2012 16:25

Captain Stottlemeyer написа:Покрай културната тема се заформя и културна дискусия, май... ;) Иначе по мое скромно мнение един толкова благороден и широко скроен човек като Георги Калоянчев (взимам само него като пример) може да бъде всичко друго, но не и (местен) шовинист. Дори неговите футболни пристрастия са извън Бургас - Калата е запален левскар. :)

Колеги, къде прочетохте, че съм вменил местния шовинизъм на тези личности ? Цитирайте ме.
Що се касае за Калата. Той рано излезе от Бургас. Познавали се с дядо ми. Разказвал ми е, колко млад Калата е заминал за София в търсене на големия град. Това е. Разказваше ми случай, в който с Калоянчев, като деца са се хвалили на кой обувките му били по-малко скъсани.
Никога не ще разберем какво губим като печелим, и какво печелим като губим.

Потребителски аватар
калпазанчо
Мнения: 3482
Регистриран на: 22 ное 2010 15:20
Контакти:

Re: Културна тема.

Мнениеот калпазанчо » 19 сеп 2012 17:22

Въпросния племенник на Коджакафалията - Стоян Ахмаков е дядо на мой авер ;)
п.п. Къде ти сега някой богаташ да си остави имотите на държавата или за благотворителни цели...
п.п.2 Пандира е култов, макар и аз лично само да съм чувал за него. Мой приятел който цял живот държи кръчми обаче е бил голям приятел с него и и разправял много за него и неговите лакардии... :mrgreen:
[center]Member of Old School Boys [/center]

Потребителски аватар
NEFTOCHIMIK 1962
Мнения: 1556
Регистриран на: 01 апр 2010 00:20
Местоположение: Burgas
Контакти:

Re: Културна тема.

Мнениеот NEFTOCHIMIK 1962 » 19 сеп 2012 19:37

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... WDLU#t=41s Понеже темата се премести,ще преместя и поста си за Илия Караиванов в ролята на Левски. Гледал съм го 100 пъти,и винаги ми е интересно.Всеки е хубаво да го гледа поне веднъж този спектакъл
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ny9fY#t=7s "Името на НЕФТОХИМИК е такова, че и на малки вратички да играем и срещу майките и бащите си да играем, пак ще играем за победа!" - Димчо Ненов.

xadez
Мнения: 293
Регистриран на: 02 авг 2012 14:30
Контакти:

Re: Културна тема.

Мнениеот xadez » 19 сеп 2012 21:25

калпазанчо написа:Въпросния племенник на Коджакафалията - Стоян Ахмаков е дядо на мой авер ;)
п.п. Къде ти сега някой богаташ да си остави имотите на държавата или за благотворителни цели...
п.п.2 Пандира е култов, макар и аз лично само да съм чувал за него. Мой приятел който цял живот държи кръчми обаче е бил голям приятел с него и и разправял много за него и неговите лакардии... :mrgreen:


[offtopic]Има все още и такива хора.Но в този случай различните институции не могат да разделят залъка вече 10г.
http://ad.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1005743
http://ad.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1537113[/offtopic]

Потребителски аватар
Синьо сърце
Мнения: 6571
Регистриран на: 21 дек 2009 21:46
Контакти:

Re: Културна тема.

Мнениеот Синьо сърце » 19 сеп 2012 22:03

А Петя Дубарова е феномен! Такъв поет не се е раждал от десетилетия и надали ще се роди скоро! Това е гений, но Господ понякога си ги прибира рано, Той знае защо...
Няма попътен вятър за този, който не знае къде отива!
[rimg]http://www.bghelp.co.uk/bgembassy_header/flag.gif[/rimg] БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО!


Върни се в “Черноморец”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта